Inloggen
NederlandsNederlands

Ondernemer in beeld | Paul & Marlous van Skin District

Ondernemer in beeld | Paul & Marlous van Skin District
Geplaatst op 26-10-2022 door Marlou
 Elke maand staan 2 ondernemers in de spotlight bij Biocare Products en mogen zij hun ondernemers verhaal vertellen. Ook horen wij graag de drijfveer van de ondernemer, de ambities en wat er achter de schermen van het bedrijf gebeurt. Met deze week in de spotlight ondernemers Paul & Marlous van Skin District

Hoe is Skin District ontstaan, wisten jullie al lang dat jullie wilden ondernemen? 


In 2014 belande ik (Marlous) met allerlei vage gezondheidsklachten zoals moeheid, afvallen en rare huidplekken op mijn armen en benen, in een medisch onderzoekstraject. Er werd een punctie op de huid gedaan, er werd onderzocht op Lyme en andere auto-immuun ziekten, maar daar kwam niets bijzonders uit. Wat wel even spannend was, was dat er een gezwel op mijn schildklier werd ontdekt, maar gelukkig bleek deze na een punctie goedaardig. De artsen konden uiteindelijk niet zoveel doen want alle waarden waren ok, maar toch voelde ik mij niet goed. Ik besloot daarom mijn leefstijl om te gooien naar een gezondere versie. 

Ik maakte gezondere keuzes en kreeg al snel meer energie. Toen ik ook nog mijn stressniveau ging aanpakken verdwenen zelfs de meest huidplekken. Yay!! In mijn zoektocht naar een gezonde leefstijl ging ik mijzelf steeds meer verdiepen in huidverzorging. Ik kwam erachter dat wij ons bij de aankoop van huidverzorgingsproducten vooral laten leiden door glimmende verpakkingen en de marketing slogans van grote merken in plaats van dat wij echt kijken naar wat goed voor ons en onze huid is. Dat moest veranderen!

Om mijn boodschap meer kracht bij te zetten heb ik mijzelf laten omscholen van een management en juridische achtergrond naar schoonheidsspecialiste. In 2018 ben ik Skin Disctrict gestart: een holistische salon en webshop met mooie, clean non-toxic, natuurlijke, bewuste producten en eerlijke voorlichting.

Op 1 oktober 2021 opende Skin District haar allereerste Concept Store (webshop, salon, coaching praktijk en store) in Haarlem en sinds 1 april 2022 heeft  Skin District ook een Treatment Store op een steenworp afstand van de Concept Store. Per 1 januari is Paul mede-eigenaar geworden van Skin District met als focus de (web)store en uitbouwen zakelijke samenwerkingen. Het team Skin District bestaat intussen uit twee schoonheidsspecialistes, twee massage specialisten en drie holistische therapeuten.
groothandel biologische producten

Wat betekent natuurlijke cosmetica voor u persoonlijk en wat betekent het voor uw onderneming? Op welke manieren proberen jullie dit over te brengen op jullie klanten?


Voor ons is het een relevant en natuurlijk onderdeel van skin care routine. Het sluit naadloos aan bij ons complete aanbod van clean non-toxic en natuurlijke skincare. Onze klanten zijn hier vrijwel altijd heel bewust mee bezig en voor degene die voor het eerst in aanraking komen met clean beauty, geven wij hierin extra informatie en delen wij graag onze kennis.

Kunt u ons een beschrijving geven wie jullie klanten zijn? En is dat in de afgelopen jaren nog veranderd?


Dames (en ook steeds meer heren) die vaak al bewust en holistisch in het leven staan en waarbij skin care al vaak clean is. Men is hier bewust mee bezig, weet hier veel van en staat open voor uitbreiding en nieuwe ideeën. Maar ook dames die nieuwsgierig zijn naar clean beauty, dames die ons vinden vanuit huidonzuiverheden en steeds meer mensen die de overstap van reguliere skincare naar natuurlijke skincare willen maken.

Hoe helpen onze merken uw onderneming te laten groeien?


Vanuit Biocare werken wij met INIKA, Nailberry en Urban Veda. Deze merken, zeker op cosmetica gebied, sluiten perfect aan bij Skin District en ons aanbod. Daarnaast is de samenwerking heel prettig omdat naast de fijne producten er heel goed en constructief wordt meegedacht over workshops, mooie acties en hoe gezamenlijk te groeien.

Wat is het plan voor de komende 5 jaar, zijn er doelen of ambities die jullie willen bereiken?


Wij willen vrouwen helpen Clean beauty een moeiteloos onderdeel te maken van hun dagelijkse routine, de bewustwording creëren dat Clean Beauty de regel zou moeten zijn en niet de uitzondering en, last but not least, Skin District verder ontwikkelen als de autoriteit op het gebied van holistische clean beauty skin care.

De wereld verandert snel, zeker als het gaat om duurzaamheid. Zijn er duurzame ontwikkelingen / trends waar jullie als ondernemers 100% achter staan?

Met alle partners waarmee wij samenwerken, zijn naast de producten, duurzame ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld logistiek en verpakking doorslaggevend om samen de wereld een stukje mooier te maken. En als klein voorbeeld, Skin District hergebruikt al haar opvulmateriaal en waar kan ook dozen etc.

Wat voor advies zou u startende ondernemers mee willen meegeven in deze branche?


Volg je passie, sta 1000% achter je producten en bedrijf, ga niet voor minder, durf te doen en durf te investeren, heb plezier, geef niet op, ook niet als het even tegenzit.

https://skindistrict.nl/

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen