Inloggen
NederlandsNederlands

Ondernemer in beeld | Jan en Kim van Blabloom

Ondernemer in beeld | Jan en Kim van Blabloom
Geplaatst op 29-7-2022 door Donna
 Elke maand staan 2 ondernemers in de spotlight bij Biocare Products en mogen zij hun ondernemers verhaal vertellen in onze nieuwe reeks: Ondernemer In Beeld. In dit interview vertellen zij hun drijfveer om te ondernemen, de ambities en wat er achter de schermen van het bedrijf gebeurt. Met deze week in de spotlight ondernemers Jan en Kim van conceptstore Blabloom

Hoe is Blabloom ontstaan, wisten jullie al lang dat jullie wilden ondernemen?


Blabloom is ontstaan vanuit een gemis aan goed advies en begeleiding bij het leggen van de geboortelijst van onze oudste dochter. Omdat zowel mijn man Jan als ikzelf dachten dat dit beter moest kunnen zijn we Blabloom gestart. Wij zijn vanuit dit vertrekpunt de afgelopen jaren veel tijd en energie gaan steken in het onderzoek van alles wat we aanbieden, met belangrijke waarden zoals duurzaamheid, gezondheid, eerlijke producten.

In ons aanbod zijn we verschoven van de focus op babyproducten naar producten voor heel het gezin omdat we de vraag kregen naar producten voor volwassenen en zwangeren. 9 Jaar geleden was ik nog werkzaam als verpleegkundige op de spoedeisende hulp, dus eigenlijk was het helemaal geen evidentie om die job toen op te geven.

Na 3 jaar de combinatie gedaan te hebben en na 2 extra kindjes heb ik wel de knoop doorgehakt om me volledig op Blabloom te smijten, samen met Jan en ons team.

Wat betekent natuurlijke cosmetica voor u persoonlijk en wat betekent het voor uw onderneming? Op welke manieren probeert u dit over te brengen op uw klanten?


Onze missie is om enkel gezonde, natuurlijke en zo duurzaam mogelijke producten aan te bieden die ik ook voor mezelf én mijn gezin wil gebruiken, dan is de keuze voor natuurlijke cosmetica natuurlijk evident. Ik ben zelf erg bezig met de ingrediënten en pluis ze ook per product 1 voor 1 uit. Gedurende het bestaan van Blabloom volg ik ook al vanaf het begin alles rondom hormoonverstoorders op de voet omdat ik 100% achter de producten wil staan die we verkopen. Het is zo een beetje de kern van ons bedrijf.

Als vrouw en mama van 2 dochters wil ik er ook graag goed uitzien en de juiste producten hierbij zijn erg belangrijk. We proberen veel onderbouwde content te voorzien op onze blog maar ook in onze wekelijkse nieuwsbrief en via de socials. Onze eigen brochures zijn telkens ook pareltjes boordevol info om het advies dat we in de winkel face to face geven ook aan de klanten van de webshop te kunnen verstrekken.


Kunt u ons een beschrijving geven wie jullie klanten zijn? En is dat in de afgelopen jaren nog veranderd?


We hebben een erg kritisch publiek van jonge ouders die het beste willen voor hun kind. Meestal zijn ze ook erg bezig met duurzaamheid, zowel mensen die hun eerste stappen hierin zetten als volwaardige eco warriors. Maar ook meer en meer klanten die via ons voor de eerste keer in contact komen met duurzame, gezonde producten zitten meer en meer in ons klantenbestand. Op die manier zie ik samen met onze groei de afgelopen jaren ook de positieve impact die we maken en daar kan ik alleen maar trots op zijn.

Hoe helpt het merk INIKA, SuperBee & LadyCup uw onderneming te laten groeien?


Het zijn 3 vrij uiteenlopende merken. Superbee past perfect in de minimalistische, zero waste levensstijl voor het hele gezin die we graag naar voorschuiven. De Ladycup was een van onze eerste alternatieven voor menstruatie producten en nu mijn eigen dochters groter worden vind ik het steeds belangrijker worden om die boodschap rond menstruatie en het kiezen voor gezonde alternatieven te verspreiden. 

INIKA is bovenal een fijn en erg goed cosmetica merk en ik ben heel blij dat we dit aanbieden omdat er zoveel kennis en kunde achter steekt dat ik dit met veel plezier en een gerust hart aanbiedt aan onze klanten.
groothandel biologische producten

Wat is het plan voor de komende 5 jaar, zijn er doelen of ambities die jullie willen bereiken?


We willen met Blabloom graag dé referentie zijn als je op zoek bent naar gezonde en duurzame producten. We willen onze boodschap graag nog verder verspreiden en meer en meer mensen sensibiliseren rond hormoonverstoorders, duurzaamheid en ga zo maar door.

De wereld verandert snel, zeker als het gaat om duurzaamheid. Zijn er duurzame ontwikkelingen / trends waar jullie als ondernemers 100% achter staan?

Op zich zijn alle duurzame alternatieven toe te juichen: hergebruik, gerecycleerde materialen, huren of delen. We zitten denk ik in een fase waarin deze zaken meer en meer het retail landschap gaan bepalen. Zelf brachten we vorig jaar onze uitstoot in kaart met een gecertificeerde partner en werden we een CO2 neutraal bedrijf. Iedere jaar staat dit weer op de agenda om meer te reduceren, processen binnen het bedrijf aan te pakken om het weer beter te doen. Die bewustwording dat we als bedrijf een bepaalde impact hebben die we op de een of andere manier moeten verkleinen en voor een deel iets moeten teruggeven vind ik heel belangrijk. We hopen door hierover te communiceren ook andere bedrijven te inspireren.

Wat voor advies zou u startende ondernemers mee willen meegeven in deze branche?


Geef je bedrijf een ziel, wees authentiek en creatief, zorg goed voor je klanten en neem mee welke impact je maakt als bedrijf zowel de negatieve als positieve en zorg ervoor dat dit in balans is.

https://www.blabloom.com/

Tags: interview

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen